Underkjol & funderande

Ni kanske tror att bröllopsklänningen, som Karin har beställt, blir svart när ni ser det svarta tyllet. Men icke! Jag har nu sytt på cirka 3 meter tyll i underkjolen men det behövs mer. Jag vill få på cirka 1,5 meter till om inte 2 meter.



I övrigt är yttre kjolen klar samt mönsterkonstruktionen av överdel. Vi har inte bestämt oss för vilket tyg vi ska ha på detaljerna kring överdelen. Vi har spånat och funderat och det är som oftast så här det går till när jag deignar en klänning. Man får ändra sig, prova sig fram, flytta, byta ut tyg. Och det är Det som är så skönt; att inget är gjutet i sten, att vi tillsammans på vägen gör en perfekt klänning som känns rätt till slut!

www.helenagranby.se


Kommentarer
Postat av: Laila

Vilket fint fall kjolen har. Gillar också att den är smal över höftpartiet. Jättekul att få följa med och se när du skapar dina alster. Kram tant L

2011-04-11 @ 09:27:47
Postat av: Helena

hihi jag tog bort den för jag & bruden kom fram till att det kanske är allra roligast om den hålls hemlig! jag kan maila dig bilder allt eftersom om du är nyfiken sen, kram

2011-04-11 @ 09:37:36

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig!

Mail behövs inte...: (publiceras ej)

URL/Din blogg/Hemsida:

Din åsikt!:

Trackback
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/108594/images/2008/s6002296kopia-kopia_3412785.jpg RSS 2.0
Test