Hemsidan

Jag har turen att en vän fixar min hemsida! Det är skönt då jag har så lite tid över. Nu var det väldigt länge sedan jag la upp en ny kollektion och ni ska bara veta vad sugen jag är på att skapa en, fota och styla tjejerna och allt vad det innebär. Tiden finns inte just nu. (Jag syr ju på bröllop och student). Men inom en snar framtid, kanske augusti. Jag har så många idéer...

Genom åren har jag sytt det som jag känner för just för den tidpunkten. Jag arbetar gärna emot röda trådar. Som oftast hittar jag tyget och ser sen plagget i huvudet! Jag skissar inte så ofta heller även om det är roligt. Mina idéer och plagg poppar som oftast upp när jag är ute och går eller jobbar. Allt finns inuti mitt huvud.

Några av de plagg som jag har sett i huvudet när jag har hittat tyget;

"Fashion Expo" - Malmö.
Modevisning med några elever från min Designklass 2008

Modell Kija. Klänningen köptes av henne efter visningen.
Tro det eller ej men tyget är en gardinkappa från Åhléns.



Kollektion; "Love the 80´s" 2008
Modell Gabriella - Foto Eva Rendl
Jag och Emilia hade ateljé ihop i Malmö och lekte med färger och former.



Bolerojacka som jag sålde på Tjallamalla i Malmö
Tyget kommer från en kjol som jag köpte på loppis.


Av samma kjol sydde jag denna klänning som jag själv bar en midsommar.
Modell: Lisa Gullman



En beställning till en vän. Modell: Lisa Gullman
Tyget kommer från Myrorna, jag älskar det och önskar att jag sydde en till mig också.



Kollektion "Here we go" 2009 - Modell: Challe
Här är min första pälsjacka som senare köptes av min vän Linn!
Under bär hon en trikåklänning som jag gav henne efter fotningen.


Modevisning som slutprojekt på Malmö Designskola 2007
Modell: Lisa Gullman - tyget är köpt utanför Sundsvall


 Titta gärna in på hemsidan som är uppdaterad med Bröllop och Baby By Granby
Klicka här; www.helenagranby.se


Kommentarer
Postat av: deniz

du är så sjukt begåvad min vän. blir små-stolt :')

2011-05-17 @ 23:00:31
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: Helena

Men baby vad snäll du är!! Vet du hur mkt jag saknar dig!!!!

2011-05-20 @ 09:52:05

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig!

Mail behövs inte...: (publiceras ej)

URL/Din blogg/Hemsida:

Din åsikt!:

Trackback
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/108594/images/2008/s6002296kopia-kopia_3412785.jpg RSS 2.0
Test