Från ide' till färdigt resultat

Som alltid så blir aldrig en klänning som man tänkt, och det är DET som jag älskar. Tillsammans med bruden blir det en modell som man inte kanske hade tänkt sig men det blir alltid det bästa resultatet i slutändan.

Kunden kommer som oftast med en bild eller ide' som de vill att vi arbetar efter. Man får dock inte glömma att klänningsmodellen ska passa den aktuella kroppen i färg och form. Tänk er att ni ser en klänning i tex en H&M-katalog och verkligen vill ha just Den!!! Men senare i provhytten ser man att den inte var så perfekt som man trodde. Då är det ultimata att man får sin klänning uppsydd efter egna mått. Därav tar det längre tid och kostar lite mer i pengar och tid.

Sen är det en slags konstnärlighet i att skapandet sker under själva processen. Och det svåra läggs på mig som designer/sömmerska då jag är den som ser/vet om själva utförandet går eller inte, i olika material eller konstruktioner. Slutresultatet skall dock alltid bli perfekt, både för mig och kunden.

Här är Linns klänning under konstruktion och slutresultatet blir en överraskning!


Kommentarer
Postat av: Kuriosakabinett

Jag har lagt upp några bilder på min blogg från sist när Linn provade sin klänning. Det är mest detaljbilder. Säg till om det är någon du vill ha.



http://kuriosakabinett.blogg.se/2012/april/bland-spets-och-tyll.html#comment

2012-04-21 @ 16:54:41
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se/

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig!

Mail behövs inte...: (publiceras ej)

URL/Din blogg/Hemsida:

Din åsikt!:

Trackback
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/108594/images/2008/s6002296kopia-kopia_3412785.jpg RSS 2.0
Test